ASSISTENTS:
Equip directiu (Ma Jesus, Raquel, Gemma), Mestres (Carme, Irene),
representant PAS (Úrsula), representant mares i pares (Mari),
representant AMPA (Glòria)
En
primer lloc, es llegeix l'acta del Consell Escolar anterior, i
s'aprova.
En
segon lloc, es fa la lectura de la Memòria del curs 2012-13, i
s'aprova.
En
tercer lloc, es presenta el Pla General Annual:
-l'escola
fa la introducció: *espais nous i ja organitzats
*moltes mestres noves i algunes d'elles incorporades el dia
12 de setembre, amb tot l'esforç que implica per organitzar les
classes, alumnes.
*Organitzen
els cicles: P3 i P4 a Infantil, i de P5 a 2n a Cicle Inicial de
Primària
*Informàtica:
prepararan l'aula per poder fer-hi classes en un moment donat
*Escola
Verda: estan mirant de fer un hort urbà a l'escola de Primària. Com
a mares i pares oferim el nostre ajut per netejar l'hort d'Infantil,
però ens informen que han pensat ho fassin els alumnes més grans
*Apadrinament
lector: entra en funcionament aquest apadrinament dels nens de 2n als
de P5, que els acompanyaran en el procés de lectoescriptura. També
existeix la possibilitat (estan treballant) d'una apadrinament
d'alumnes de l'IES La Bastida cap als alumnes i alumnas de 2n
*Educació Especial: miraran d'introduir-la aquest curs. Es
tracta d'oferir una atenció a nens i nenes que tinguin una
necessitat educativa, en general a partir d'un dictamen
*Sortides: Repasem les sortides. Algunes dates encara estan pendent
que les otorguin (com les relacionades amb les propostes de
l'Ajuntament). I algunes (com la de la tardor de P3) estan pendent
d'un tema d'organització.
-AMPA
i la representant de les mares i pares, aporten unes esmenes en uns
punts (ho afegim al final d'aquest resum) i expresen dubtes sobre
algunes coses que no entenem
(estem
d'acord en tots els punts, excepte en el tema de “Promocionar les
tradicions angleses”, que l'AMPA no acaba d'entendre, però la
representant de mares i pares no hi veu cap inconvenitent). L'AMPA
aclara que es passaran a net aquestes esmenes i dubtes i es faran
arribar per correu electrònic.
En
quart lloc, sobre la matriculació, ens informen dels alumnes que
tenim a cada grup.
En
cinquè lloc, sobre les beques de menjador, s'informen de les què
s'han donat. Es nota un augment de beques a partir del programa
d'Ajuts de l'Ajuntament, que va finalitzar el 30 de setembre (però
per descoordinació amb el Consell Comarcal, que havia marcat el
termini abans, va haver algun equívoc)
En
sisè lloc, sobre la dotació de llibres, fins el 5 de desembre hi ha
termini per comprar el necessari amb els diners de la reutilització.
Per cicle, encara han de mirar algun material que necessiten per
arrodonir.
En
setè lloc, sobre la comissió de menjador del centre, s'informa que
les persones de l'AMPA que en formaran part són la Glòria Ortiz i
la Lourdes Martinez. Hi ha hagut una reunió de la comissió de
menjador de l'AMPA i portaran les seves conclusions a la propera
reunió amb la direcció de l'escola el proper 18 d'octubre.
En
setè lloc, sobre la Inauguració de l'escola de Primària, l'escola
informa que s'ha proposat pel
14
de desembre i s'hi està treballant
Es
tanca la sessió quedant pendent la consideració per part del centre
de les esmenes fetes per l'AMPA i la representant de mares i pares de
l'escala, i quedant pendent d'aprovació el Pla General Annual
ESMENES/DUBTES que presenta l'AMPA i la representant de mares i pares:
Sobre
el Punt 2. Coordinació de Riscos Laborals (pàgina 7)
.Al
punt “Informar de les normes (...)” afegir “i a l'AMPA”
.Informar
i convidar a l'AMPA a estar present al simulacre
Sobre
el Punt 3. Coordinació lingüística (pàgina 8) i d'altres,
com a les pàgines 14, 16, 17, 21, 26,
28,
30, 31, 33, 40, 41, 42, 43 i 44, on queda buit l'espai de
“Temporització”, saber el motiu.
Sobre
el punt 5. Consell Escolar (pàgina 10), afegir que s'aproven
les sortides i “les colònies”
Sobre
el punt d'Entrades i Sortides (pàgina 14), l'AMPA va adreçar
un escrit el 22 de setembre de 2013 on exposaven els inconvenients i
les mancances que trobaven les famílies al sistema d'entrades i
sortides, en concret a les entrades al centre, i sobretot demanaven
presència d'algu a la porta de l'escola d'infantil, donat que fins
llavors ningú controlava les entrades ni sortides d'aquesta escola
posant-se a la tanca. No hem rebut cap resposta per part de l'escola.
Si
que vam observar que al dia següent del correu hi havia membres del
personal directiu a la porta d'infantil, cosa que ens va
tranquilitzar a les famílies.
El
que volem que continuii igual al PGA i es compleixi, és que siguin
membres de la direcció de l'escola qui faci aquesta tasca, i no
mestras i/o la vetlladora com s'ha fet alguna vegada.
Demanem
que es canvii l'ordre a les entrades pel què fa a l'obertura de
portes: que sigui l'escola de primària la que obri cinc minuts abans
i així poder portar els nens d'infantil (en el cas de germans en
tots dos edificis) amb tranquilitat a la seva escola.
Sobre
el punt de “vetllar per unes entrades i sortides ordenades”,
l'escola rebutja fer una filera o grup amb les mestres a les entrades
de l'escola de primària, com ja es fa a les sortides. Veiem que les
entrades no hi ha ordre ni control, les nenes i nens entren
esbalotats i corrents per les escales. Demanem es repensi la manera
d'entrar a l'escola de primària.
Sobre
el punt 1.Escoles Verdes (pàgina 15), considerem que dins el procès
de separació de les escombreries, falla el moment de recollida
d'aquestes pel servei de neteja de l'escola, que no distingeix i ho
llença tot plegat.
Volem
demanar a la representant de l'Ajuntament que proporcioni al centre
els contenidors apropiats per abocar cada residu (paper, plàstic,
orgànic), tant a l'escola d'infantil com la de primària. I que
s'encarregui de la recollida diària d'aquests residus.
Sobre
el punt 2. Projectes d'aprenentatge (pàgina 16), i enllaçant
amb el punt 3 (pàgina 17) considerem que hi ha poques referències,
poca concreció de com ni quin seran.
Dins
les “Actuacions”, proposem presentar el projecte a “les
famílies de P3 a 2n”
Sobre
el punt 7.Cicle inicial (pàgina 24), demanem què vol dir
“Definir el model d'informe a 2n”, si és que canviaran l'informe
respecte al que van entregar a 1r durant el curs 2012-13
Sobre
el punt de 2n. (pàgina 28) i a les “Actuacions” creiem important
fomentar i reforçar l'informàtica dedicant un temps dins la
programació per anar a l'aula d'informàtica (un cop estigui
enllestida).
Sobre
el punt 9.Educació Especial (pàgina 31) saber com es posarà
en marxa l'Educació Especial.
Quin
és el criteri per decidir quins alumnes rebran l'atenció de la
mestra d'Educació Especial?
Volem
saber què passa amb els alumnes de 1r i 2n que fins el darrer curs
eren atesos per una vetlladora i ara no disposen d'aquesta atenció,
donat la vetlladora és a P3 amb una alumna: deixen de rebre aquesta
atenció i reforç? Com es treballa la inclusió d'aquests alumnes
dins el grup?
Sobre
el punt 10. Anglès (pàgina 32), dins les “Actuacions”
entenem que s'empri com a recurs el coneixement de celebracions
angleses. Però no que s'inclogui dins el Pla General la
“Participació de les celebracions angleses” donat que des dels
inicis aquesta escola s'ha nomenat “escola catalana arrelada en les
tradicions” i és en actuacions on es fomenti la cultura catalana
on estem d'acord, però no sabem ben bé què significa aquest
enunciat.
També
voldriem saber si l'anglès forma part del projecte que es treballa a
l'aula, o només és treballa en l'hora setmanal que estan els
alumnes amb l'especialista.
Sobre
el punt 11. Música (pàgina 33) Volem saber si aquest curs es
treballarà més amb instruments, si entren a l'apartat d'
“Actuacions”
En
aquest punt del PGA trobem a faltar un punt sobre Educació Física.
No trobem cap referència explícita dins del PGA. Demanem s'inclogui
i es valori la possibilitat de demanar un especialista, donat que hi
ha nens i nenes que aquest és el seu cinquè curs d'escolarització
i encara no han fet classe amb un especialista pur i dur.
Dins
uns hàbits saludables, remarcar la importància del menjar sa, però
també de l'activitat física.
Sobre
el punt 12. Sortides i colònies (pàgina 34) a més d'
“aprovar les sortides al Consell Escolar” demanem s'inclogui
també “i les colònies”.
Sobre
el punt C. Relacions amb el centre, demanem si es pot
“realitzar una reunió pedagògica de P3 a 2n”.
També
demanem incloure que hagi una resposta per part del centre als
escrits que els hi adrecin tant les famílies com l'AMPA
Sobre
el punt D.1 Menjador Escolar (pàgina 43), dins les
“Actuacions”, demanem:
-revisar
i vetllar per la formació del personal del menjador (tant cuina com
monitoratge) en el cas de les al.lèrgies alimentàries.
-fer
visites al menjador amb la comissió de menjador amb la
temporalització que aquesta consideri.
-vetllar
perquè hagi un menú mensual alternatiu pels alumnes al.lèrgics, a
l'abast de les famíles igual que ho és el menú pels nens sense cap
al.lèrgia.
-comprovar
que el personal que treballa a la cuina té la formació i/o
coneixements necessaris sobre al.lèrgies alimentàries.
Dins
els “Recursos”, demanem s'afegeixi Material sobre al.lèrgies
alimentàries proporcionat per la Comissió de Menjador de l'AMPA i
Immunitas Vera
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada