dilluns, 14 d’octubre del 2013

Consell Escolar 7 d'octubre 2013

ASSISTENTS: Equip directiu (Ma Jesus, Raquel, Gemma), Mestres (Carme, Irene), representant PAS (Úrsula), representant mares i pares (Mari), representant AMPA (Glòria)

En primer lloc, es llegeix l'acta del Consell Escolar anterior, i s'aprova.

En segon lloc, es fa la lectura de la Memòria del curs 2012-13, i s'aprova.

En tercer lloc, es presenta el Pla General Annual:
-l'escola fa la introducció: *espais nous i ja organitzats
*moltes mestres noves i algunes d'elles incorporades el dia 12 de setembre, amb tot l'esforç que implica per organitzar les classes, alumnes.
*Organitzen els cicles: P3 i P4 a Infantil, i de P5 a 2n a Cicle Inicial de Primària
*Informàtica: prepararan l'aula per poder fer-hi classes en un moment donat
*Escola Verda: estan mirant de fer un hort urbà a l'escola de Primària. Com a mares i pares oferim el nostre ajut per netejar l'hort d'Infantil, però ens informen que han pensat ho fassin els alumnes més grans
*Apadrinament lector: entra en funcionament aquest apadrinament dels nens de 2n als de P5, que els acompanyaran en el procés de lectoescriptura. També existeix la possibilitat (estan treballant) d'una apadrinament d'alumnes de l'IES La Bastida cap als alumnes i alumnas de 2n
*Educació Especial: miraran d'introduir-la aquest curs. Es tracta d'oferir una atenció a nens i nenes que tinguin una necessitat educativa, en general a partir d'un dictamen
*Sortides: Repasem les sortides. Algunes dates encara estan pendent que les otorguin (com les relacionades amb les propostes de l'Ajuntament). I algunes (com la de la tardor de P3) estan pendent d'un tema d'organització.

-AMPA i la representant de les mares i pares, aporten unes esmenes en uns punts (ho afegim al final d'aquest resum) i expresen dubtes sobre algunes coses que no entenem
(estem d'acord en tots els punts, excepte en el tema de “Promocionar les tradicions angleses”, que l'AMPA no acaba d'entendre, però la representant de mares i pares no hi veu cap inconvenitent). L'AMPA aclara que es passaran a net aquestes esmenes i dubtes i es faran arribar per correu electrònic.

En quart lloc, sobre la matriculació, ens informen dels alumnes que tenim a cada grup.

En cinquè lloc, sobre les beques de menjador, s'informen de les què s'han donat. Es nota un augment de beques a partir del programa d'Ajuts de l'Ajuntament, que va finalitzar el 30 de setembre (però per descoordinació amb el Consell Comarcal, que havia marcat el termini abans, va haver algun equívoc)

En sisè lloc, sobre la dotació de llibres, fins el 5 de desembre hi ha termini per comprar el necessari amb els diners de la reutilització. Per cicle, encara han de mirar algun material que necessiten per arrodonir.

En setè lloc, sobre la comissió de menjador del centre, s'informa que les persones de l'AMPA que en formaran part són la Glòria Ortiz i la Lourdes Martinez. Hi ha hagut una reunió de la comissió de menjador de l'AMPA i portaran les seves conclusions a la propera reunió amb la direcció de l'escola el proper 18 d'octubre.

En setè lloc, sobre la Inauguració de l'escola de Primària, l'escola informa que s'ha proposat pel
14 de desembre i s'hi està treballant

Es tanca la sessió quedant pendent la consideració per part del centre de les esmenes fetes per l'AMPA i la representant de mares i pares de l'escala, i quedant pendent d'aprovació el Pla General Annual

ESMENES/DUBTES que presenta l'AMPA i la representant de mares i pares:

Sobre el Punt 2. Coordinació de Riscos Laborals (pàgina 7)
.Al punt “Informar de les normes (...)” afegir “i a l'AMPA”
.Informar i convidar a l'AMPA a estar present al simulacre

Sobre el Punt 3. Coordinació lingüística (pàgina 8) i d'altres, com a les pàgines 14, 16, 17, 21, 26,
28, 30, 31, 33, 40, 41, 42, 43 i 44, on queda buit l'espai de “Temporització”, saber el motiu.

Sobre el punt 5. Consell Escolar (pàgina 10), afegir que s'aproven les sortides i “les colònies”

Sobre el punt d'Entrades i Sortides (pàgina 14), l'AMPA va adreçar un escrit el 22 de setembre de 2013 on exposaven els inconvenients i les mancances que trobaven les famílies al sistema d'entrades i sortides, en concret a les entrades al centre, i sobretot demanaven presència d'algu a la porta de l'escola d'infantil, donat que fins llavors ningú controlava les entrades ni sortides d'aquesta escola posant-se a la tanca. No hem rebut cap resposta per part de l'escola.
Si que vam observar que al dia següent del correu hi havia membres del personal directiu a la porta d'infantil, cosa que ens va tranquilitzar a les famílies.
El que volem que continuii igual al PGA i es compleixi, és que siguin membres de la direcció de l'escola qui faci aquesta tasca, i no mestras i/o la vetlladora com s'ha fet alguna vegada.
Demanem que es canvii l'ordre a les entrades pel què fa a l'obertura de portes: que sigui l'escola de primària la que obri cinc minuts abans i així poder portar els nens d'infantil (en el cas de germans en tots dos edificis) amb tranquilitat a la seva escola.
Sobre el punt de “vetllar per unes entrades i sortides ordenades”, l'escola rebutja fer una filera o grup amb les mestres a les entrades de l'escola de primària, com ja es fa a les sortides. Veiem que les entrades no hi ha ordre ni control, les nenes i nens entren esbalotats i corrents per les escales. Demanem es repensi la manera d'entrar a l'escola de primària.

Sobre el punt 1.Escoles Verdes (pàgina 15), considerem que dins el procès de separació de les escombreries, falla el moment de recollida d'aquestes pel servei de neteja de l'escola, que no distingeix i ho llença tot plegat.
Volem demanar a la representant de l'Ajuntament que proporcioni al centre els contenidors apropiats per abocar cada residu (paper, plàstic, orgànic), tant a l'escola d'infantil com la de primària. I que s'encarregui de la recollida diària d'aquests residus.

Sobre el punt 2. Projectes d'aprenentatge (pàgina 16), i enllaçant amb el punt 3 (pàgina 17) considerem que hi ha poques referències, poca concreció de com ni quin seran.
Dins les “Actuacions”, proposem presentar el projecte a “les famílies de P3 a 2n”

Sobre el punt 7.Cicle inicial (pàgina 24), demanem què vol dir “Definir el model d'informe a 2n”, si és que canviaran l'informe respecte al que van entregar a 1r durant el curs 2012-13

Sobre el punt de 2n. (pàgina 28) i a les “Actuacions” creiem important fomentar i reforçar l'informàtica dedicant un temps dins la programació per anar a l'aula d'informàtica (un cop estigui enllestida).

Sobre el punt 9.Educació Especial (pàgina 31) saber com es posarà en marxa l'Educació Especial.
Quin és el criteri per decidir quins alumnes rebran l'atenció de la mestra d'Educació Especial?
Volem saber què passa amb els alumnes de 1r i 2n que fins el darrer curs eren atesos per una vetlladora i ara no disposen d'aquesta atenció, donat la vetlladora és a P3 amb una alumna: deixen de rebre aquesta atenció i reforç? Com es treballa la inclusió d'aquests alumnes dins el grup?

Sobre el punt 10. Anglès (pàgina 32), dins les “Actuacions” entenem que s'empri com a recurs el coneixement de celebracions angleses. Però no que s'inclogui dins el Pla General la “Participació de les celebracions angleses” donat que des dels inicis aquesta escola s'ha nomenat “escola catalana arrelada en les tradicions” i és en actuacions on es fomenti la cultura catalana on estem d'acord, però no sabem ben bé què significa aquest enunciat.
També voldriem saber si l'anglès forma part del projecte que es treballa a l'aula, o només és treballa en l'hora setmanal que estan els alumnes amb l'especialista.

Sobre el punt 11. Música (pàgina 33) Volem saber si aquest curs es treballarà més amb instruments, si entren a l'apartat d' “Actuacions”

En aquest punt del PGA trobem a faltar un punt sobre Educació Física. No trobem cap referència explícita dins del PGA. Demanem s'inclogui i es valori la possibilitat de demanar un especialista, donat que hi ha nens i nenes que aquest és el seu cinquè curs d'escolarització i encara no han fet classe amb un especialista pur i dur.
Dins uns hàbits saludables, remarcar la importància del menjar sa, però també de l'activitat física.

Sobre el punt 12. Sortides i colònies (pàgina 34) a més d' “aprovar les sortides al Consell Escolar” demanem s'inclogui també “i les colònies”.

Sobre el punt C. Relacions amb el centre, demanem si es pot “realitzar una reunió pedagògica de P3 a 2n”.
També demanem incloure que hagi una resposta per part del centre als escrits que els hi adrecin tant les famílies com l'AMPA

Sobre el punt D.1 Menjador Escolar (pàgina 43), dins les “Actuacions”, demanem:
-revisar i vetllar per la formació del personal del menjador (tant cuina com monitoratge) en el cas de les al.lèrgies alimentàries.
-fer visites al menjador amb la comissió de menjador amb la temporalització que aquesta consideri.
-vetllar perquè hagi un menú mensual alternatiu pels alumnes al.lèrgics, a l'abast de les famíles igual que ho és el menú pels nens sense cap al.lèrgia.
-comprovar que el personal que treballa a la cuina té la formació i/o coneixements necessaris sobre al.lèrgies alimentàries.

Dins els “Recursos”, demanem s'afegeixi Material sobre al.lèrgies alimentàries proporcionat per la Comissió de Menjador de l'AMPA i Immunitas Vera

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada